onsdag 22 april 2009

Kort av Inkidos nya vackra papper

Jag visade ju för ett tag sedan gratulationskort som jag hade gjort av Inkidos nya fina papper i rosa. Nu har jag gjort ett kort av de lila pappren. Fru Gredelin papper kan man lugnt säga. Även pappersrosorna är lila.

Det här är en lite annan modell på kort som jag har klurat ut. Storleken är 10x15 cm.





Här ser ni hur jag har skurit ut en "flärp" som jag stänger kortet med genom att sticka in den bakom ovalen med "Kramar".

Till det här kortet har jag använt:
Lila cardstock från Bazzill
Tre olika mönstrade lila papper från Inkido: Ljuslila ros, ljuslila prick, ljuslila ruta
Lila pappersrosor
Blad utstansade med Quickutz die
Självhäftande pärlor från Kaiser
De ovala "plattorna" som jag stämplar på är gjorda av Spellbinders die templates
Stämpel från Inkido

Allt material kommer från MiMa´s.

Ha det gott i vårsolen!!

// DT Bodil

2 kommentarer:

Unknown sa...

åååh så vacker kort & underbara papper!!

Anonym sa...

Helt underbart kort=o) Härliga detaljer och fina papper.