onsdag 12 augusti 2009

En altrad ask

Jag ville altra en ask till en scrappande väninna, där man skulle kunna ha lite gott och blandat i.
Ni vet sådant som man hittar i sina skrymslor men inte har någon självklar plats till.
Efter att ha letat runt i mitt hobbyrum så hittade jag en plåtask som de hade varit prima blommor i. Denna beslöt jag mig för att altra och så här blev den när de var färdig:

Jag valde att klä min ask med papper från Magnolia "Lazy Summar Day's" med små söta jordgubbar på. Runt askens kant chalkade jag med en "Creamy Brown och chestnut Roan.

Jag knöt ett rep runt och hängde en söt liten jordgubbscharm i knuten.

Fågeln är från Tim Holtz grungeboard -Nature som jag har chalkat och sedan lackat med crackeleringslack. Runt lockets kant så har jag lagt små halvpärlor av Pearl Maker -Pastell Amber. Tagen är från ett ark med clearstamps Primas journalings stamps, som kommer inom kort in till butiken. Stämplarna är ifrån Inkido. Utav lite rosa spiralståltråd så gjorde jag en blomma som jag satte fast med hjälp av Glossy Accent i stämpelns mitt.

Nu är det bara kvar att slå in den och skicka den till min scrappande väninna. Den kommer som en liten överraskning på posten=)

Material från MiMas:


DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: