tisdag 9 mars 2010

Frenillas Bod med vackra papper från Maja Design

Är nästan precis hemkommen från Karlstad och en superb mässa och träff, anordnad av Svensk Scrapbooking. Självklart va MiMas på plats och det va fantastiskt roligt att träffa Mia, Jenny, Malin och Jessica som va där... att sen gå runt och känna och titta på alla fantastiska saker de hade med sig va som att vara i himmelriket. MiMas ha så mycket fina produkter och så roliga saker att jag knappt upptäckt en bråkdel känns det som.

Jag lämnade över denna layout samt min presentationslayout, så numera finns de i butiken *stolt*. Självklart blev det en hel del shoppat och MiMas hade en hel del fina erbjudanden och annat som man inte kunde motstå. En och annan layout blev faktiskt oxå scrappad även om det va lågprioritet denna gång då jag hellre bekantade mig med tjejerna och shoppade loss.... men som sagt två layouter med MiMas fina produkter blev scrappade så de kommer att dyka upp i bloggen framöver.

 [Klicka gärna för att se större bild]

Här kommer i alla fall min andra layout från mitt första DT-paket från MiMas, eftersom jag är en ganska rosa tjej i vanliga fall så va detta lite utav en utmaning... färgerna rött och grönt förknippas ju dessutom ganska mycket med julen men ville därför vända på det och använda lite härliga bilder från förra sommaren då vi firade mina föräldrars 30-åriga bröllopsdag.

Papperna från Maja Design är så fina i sig att man inte behöver ha så mycket mer än dem som  dekorationer sen är ju jag sådan att jag är lite sparsmakad med dekorationer och väljer att ha mer bilder och fler papper...  Av det randiga papperet klippte jag ut två klamrar och chalkade.

Jag satte fotomattor runt alla bilderna, chalkade tagen och satte ett band i, den superfina blomstämpeln satte jag i olika nivåer och färglade. Rosor och blad satte jag oxå dit efter ena kanten. Stansade ut två hjärtan och satte bling på. Sen hittade jag lite fina pärlor i lådan härhemma och trädde dem på silvertråd som händer ner från blommorna...

Titeln är thickers och BG stickers.

Materiallista från MiMas:
  • Mönstrade papper från Maja Design
  • Tag
  • Blomstämpel från MiMas egna stämpelserie
  • Bling: Rhinestones från Kaiser
  • Rosor
  • Blad
  • Thickers
Jag hoppas att ni blivit inspirerade...:)

Ha det gott! ♥

Emmeli /A'laEmmeli

3 kommentarer:

Malin/Turbomalin sa...

Superfin LO och kul med flera foton på. DEt är något jag borde utmana mig själv till att göra.

ulle67 sa...

Ja vekligen fin LO. Du är duktig. Jag behöver också utman mig själv med att använda flera foto på mina LO. Ska bli spännande att se hur dina andra alster kommer att se ut.
Kram Ulrika

A'laEmmeli sa...

Tack snälla ni, va glad jag blir! Det är roligt att få in lite fler bilder tycker jag. :)

Kramar till er! ♥