tisdag 18 maj 2010

Gos med hemmagjorda blommor


Happy Tuesday!

Hoppas ni har det bra där hemma och känner er riktigt pysselsugna för här kommer ett nytt alster från mitt härliga DT-paket från MiMas...

Den här gången utmanade jag mig själv lite, jag gjorde blommor själv med hjälp av min DT-vän TurboMalin Tutorial... det va verkligen jätteroligt att göra dessa och med hjälp av embossingfönen så gick det riktigt fort oxå, för annars kan jag vara lite för otålig. Den vita blomman var färdig men den mistade jag lite med distressen fired brick och glimmer mist

Jag gjorde en inramning av layouten med hjälp av en svart ZIG-penna, rev och chalkade det mönstrade pappret. I blommorna har jag använt ett dubbelsidigt mönstrat papper i samma serie för att matcha. Stämplade mina journalingrutor på ett annat mönstrat papper, klippte ut och chalkade runt.


Komplett Materiallista från MiMas:
  • Bakgrundspapper, Bazzill dots
  • Tre mönstrade papper från serien The Girls Paperie - Papergirl
  • Underbara pärlbrads
  • Blomma från Prima
  • Glimmer mist
  • Distress Fired Brick
  • Knappar
  • Pin
  • Organzaband
  • Svart ZIG-penna
  • Halvpärlor från Inkido
  • Ormbunksblad
  • Thickers alfabet från American Crafts
Hoppas ni får en scrappig vecka! :)

Inga kommentarer: