söndag 1 februari 2009

Ett vänskapskort med Sarah Key stämpel

I dag tänkte jag visa er ett kort jag har gjort med en av de underbara stämplarna från Sarah Key. Kika in i butiken och ta en liten titt, de finns många fler att välja på.

Så här blev mitt kort:




Själva stommen är gjord av ett grönt Bazzill Bling papper
i en härlig vårgrön nyans.
Mönsterpappret kommer från BoBunnys kollektion "Flirty"



Jag stämplade upp motivet med min distress Ink dyna "Photo Vintage" och sedan så färglade jag motivet med min Pro marker pennor. Därefter så skuggade jag mitt motiv med hjälp av en brun akvarellpenna. Jag drog ut akvarellfärgen med hjälp av en doveblender.
Runt motivet skuggade jag med torrchalk.




Blommorna hittar du i butiken de kommer ifrån YoDo och finns i olika färger.
Runt bradsen virade jag en bit av en rosa pärlfloss. Finns även i andra färger.




Den stora blomman i mitten har jag skärt ut med min slice. Pappret jag har använt mig av är ett grönt Bazzill prickigt cardstockpapper samt ett rosa Bazzill Bling papper. I mitten av blomman satte jag dit en rub-on dekoration från "Crate paper".

Övriga dekorationer har jag hittat i mina gömmor.





Snart är det ju alla hjärtans dag och vad passar då bättre än att skicka en liten hälsning till en god vän

"If friends were flowers,I'd pick you!"

//DT-Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Kamilla sa...

ÅÅ Jenny det är såå fint!!
Jag gillar hur du punchat ut stämpeln ;)