måndag 1 februari 2010

En mumsig bakelse?

Här om dagen när jag surfade runt så hittade jag en video på You tube på hur man gör en egen muffins/bakelse. I beskrivningen skulle man använda sig av en styrolboll, men efter att ha letat igenom mina skåp febrilt efter ngt som man kan använda istället så hittade jag en tennisboll.

Det fungerade utmärkt, men jag fick tänka om hur jag skulle göra för att kunna använda tennisbollen på samma sätt som en styrolboll som du lättare kan dela mitt i tu.
Istället för att dela den mitt i tu så skar jag en lite bredare skåra i den där min fototag kunde stoppas ned.

"Smaklig måltid", här ser ni min bakelse.




Blommor från MiMas och mina gömmor, ett sidenband som jag rynkat och satt dit som en tunn sträng grädde. Små söta blommor från MiMas med en silver hattnål som bär.



Hattnålen sitter fast i en tag.




På tagen står det "Me and my family.

Material från MiMas:

*Mönsterpapper "Pinkpaislee" Cupid Collection Love Potion
*rosor
*blommor Reprint
*Sidenband
*Hattnål
*Pärlfloss
*Organzaband


Detta var allt för idag. Och är ni sugna på att göra egna smarriga bakelser så kika in på videon, se länk ovan.



Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

3 kommentarer:

Ellis sa...

Vad läcker den blev! =)
Har inte hunnit testat att göra bakelser ännu!
Kram

Larisa sa...

Very beautiful thing is done ))) It is so light and colored )) I love it)

Unknown sa...

Så läcker bakelse och tagen är ju helt underbar.
Måste prova på att "baka"bakelse jag med.
Kram Nilla