måndag 16 januari 2012

Dreamer från 7 dots

Hej igen!

Nu var det några veckor sedan ni såg något från mig, Lilla07an. Några dt-kit har varit på turné i landet innan ett av dem till slut landade i min låda. Men vilket kit sen!!!

Jag som älskar färg och mönster av alla det slag ska villigt erkänna att jag kan ha lite svårare för dem lite mörkare pappren, som t ex kollektionen Dreamer från 7 dots. Men jag är så glad att Maria skickade dem till mig. Det formligen sprutade inspiration och energi när jag satte saxen i dem här helt fantastiska pappren.

Den första layouten visar jag idag och det är en sida till min BoM (Boken om Mig) där jag valt att fokusera på tankar inför 2012.

Ett foto på mig tillsammans med en hel del favoriter både vad gäller teknik och material samt en hel del journaling om mina förväntningar inför 2012 och vad som känns viktigt just nu. Hur skapandet hjälper mig genom livet.



Jag valde att klippa ur element ur dem olika pappren i serien och använda som dekorationer. Några smala remsor blev "över" och vad passar bättre än att bara snurra ihop dem lite och så har man en ny dekoration :) Snören av olika slag använder jag ofta på mina layouter och när det här naturinspirerade snöret följde med i kitet blev jag så glad. Snören är tacksamma dekorationer som går att ringla lite hur som helst.


Härliga stickers från stickersarket ur samma serie. Väldigt användbara och med en bit cardstock under gör man dem lätt mer synliga.


Journalingen skrev jag runt mina urklippta cirklar. Ett perfekt sätt att få med mycket text.

Alla papper, stickers och snöret finns i butken.

Inga kommentarer: