torsdag 15 januari 2009

En lo -Min goa älskling

Ja ha så har man återigen börjat att arbeta efter en lååång julledighet.
Men sådanna dagar så finns det inget mer avkopplande än att brygga sig en kanna kaffe och krypa in i sitt lilla krypin och scrappa.
Scrap är verkligen som balsam för själen, ett sätt att gå ner i varv och bara ägna sig åt sig själv.
Vilket kan behövas efter en lång arbetsdag när väl ens barn har gått och lagt sig eller disken är undanplockad.

När allt måsten har varit gjorda så har jag passat på att plocka fram mitt DT-paket från MiMas.
Denna vecka blev det en lo med ett av mina favorit foton på min dotter och min man.

Jag tycker att det riktigt lyser värme och kärlek om detta foto och därför passade fotot sååå bra ihop med de underbara BOBUNNY papprena "Flirty" i kärlekstema.

Så här blev min lo:


(Alla bilder är klickbara)

Som stomme till min layout har jag använt mig av ett prickigt cardstock i en härlig vårgrön färg. Eftersom min dotters tröja går i rosa och rött valde jag att lägga ett rödmönstrat BoBunny papper "Flirty thrill" bakom fotot.
Tillsammans med den rosa cardstocken så fångade jag upp färgnyanserna i min lilla tjejs tröja. Runt kanterna på den rosa cardstocken så drog jag med en
"edge disresser"för att skapa en sliten känsla . Men har man ingen sådann kan man också använda sig av saxens kant och dra längs kanterna på pappret.



Runt fotots kant har jag dragit med en pierching tool (en syl) längs kanten på en linjal för att rama in fotot lite extra.



Blommorna är gjorda utav rosa filt som jag har stansat ut blommor av med hjälp av min blomdies och cuttlebuggen. I mitten av varje blomma så sydde jag ihop en bit spets runt en pärla och sedan igenom filtblomman.

Swirlsen har jag chalkat med en svart chaldyna och sedan dekorerat med svart glittrig stickles.
Efter att ha letat i min gömmor så hittade jag lite guldståltråd som jag tvinnade och sedan gjorde jag två stycken stjärnor som jag satte fast i swirlsen.



Jag valde ut ganska neutrala öljetter som jag satte på sidan av fotot. Genom dessa hål har jag trätt ett vitt organzaband.
Jag avslutade med att täcka för fotot och sedan sprayade jag med Glimmer Mist (gold) som just nu är en av mina favoritprodukter eftersom det ger ett så härligt "bling" effekt över hela layouten

Allt detta material hittar du hos MiMas:

Mönstrat papper:
*BoBunny: Flirty thrill
*BoBunny: Flirty birds
*BoBunny: Flirty stripe

Cardstock:
*Bazzill prickigt (grönt)
*Bazzill monochromatic (rosa)

Band:
*Vitt organza band
*vit spets

Filt:
*Baby rosa

Övrigt:
*Glimmer Mist (gold)
*pierching tool
*Rubons: Crate paper,Prudence
*vit tag

Övrigt material har jag hittat i mina gömmor.

Må så gott!
//DT-Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Anonym sa...

Gillar verkligen din LO ..