måndag 27 juli 2009

ABC i skolan, snart börjar tösen i ettan.

Oj vad veckorna går fort, trots att jag har haft en lååång ledighet så känns det som om veckorna springer iväg. I höst börjar lilltjejen vår i ettan men stolt som en tupp har hon redan lärt sig att skriva och läsa. Vilket ögonblick det är när man ser sin tjej knäcka läskoden med stolthet i ögonen.
-Jag kan!

I mitt DT-paket fick jag underbara papper från "Imaginisces" serie "Teacher's Pet.
Helt underbara papper i härliga mjuka färger som passar jätte bra till bla skolfoton.
I helgen så gjorde jag en layout med några av dessa papper- Det blev en layout med ett skolfoto på vår tös. Ett foto som har legat och väntat på de rätta papprena sedan förskolleklass.

Så här blev den:

Som bakgrundspapper använde jag mig av ett gult mönsterpapper och ett gult Bazzill prickigt cardstock som jag ritade en vågig kant runt och sedan klippte ut. Hela layouten är uppbyggd på en vit cardstock med lite struktur.

Den söta tagen är en plasttag som satt fast på en förvaringsväska för scrap. Tagen altrade jag med en bit mönsterpapper från samma serie. Ugglan är urklippt från ett annat mönster papper.

Jag skar ut en bit kartong och klädde den med en bit mönsterpapper och sedan gjorde jag hål med min BIA maskin och trädde i en röd spiral. I ena änden av spiralen knöt jag fast rosetter av tyll och hängde dit en charm som jag hittade i min egna låda med charms. Hela kanten runt kartongbiten har jag chalkat med färgen "Charcoal". Längs med det gula mönsterpappret ser ni en ram av halvpärlor som jag har gjort med gul Pearl Maker.

Pearlmaker är så roligt att arbeta med. Du trycker ut en liten mängd med färg och små söta halvpärlor bildas. Tuben räcker länge och har så många användningsområden. Du kan göra långa rader med halvpärlor, swirls med halvpärlor m.m. Kika in i bloggen på fredag för veckans tips och trix så visar jag på idéer av vad man kan göra med pearlmaker.

Material från MiMas:

Än finns det tid kvar att delta i vår korttävling där man kan vinna en stämpel från MiMas kollektion. En stämpel skapad av MiMas dt tjej Annlousie.

Kika in här och läs mer om tävlingen.

Må så gott!

Nu skall jag sätta mig med ytterligare ett DT alster tillsammans med en kopp kaffe.

DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: