fredag 8 januari 2010

Förvaring för Spellbinders.

Jag håller på och organiserar min pysselhörna och därför har jag gjort en smidig magnetisk förvaring i bokform för mina Spellbinders Nestabilites där jag får plats med alla dies och slipper ha flera små plastförpackningar som tar plats.

Papper från Graphic45 och Pink Paislee.

Stommen till boken är gjord i en lite tjockare kartong på vilken jag limmat fast bitar av övningskörningsskyltar för att göra sidorna magnetiska. Boken är bunden med en BIA-spiral.

Ett av Zutters supersnygga spännen stänger boken. Läderremmen är egentligen ljust beige men jag färgade in den med Alko Ink ”Espresso” för att den skulle passa in bättre.

Stämplar jag använt kommer från Tim Holtz, Reprint & Catslife Press. Den lilla biljettstämpeln är från mina egna gömmor.

Dymo-text ger boken det där ”lilla extra”.

Än så länge har boken ”bara” 4 sidor men eftersom den är bunden med en BIA-spiral är det lätt att utöka med fler sidor allt eftersom det flyttar in fler Spellbinders i min pysselhörna.

Sidorna är dessutom så stora att jag ska få plats med ett eller två set med dies per sida, lite beroende på diesens storlek.

Du hittar det mesta av materialet jag använt i butiken.

Tack för att du kikade in!

Inga kommentarer: