lördag 10 december 2011

Album från American Crafts

Lördag och här kommer ett tips från mig, Lilla07an om hur man kan dekorera albumen från American Crafts. Jag hoppas ni sett dem i webbshopen och att ni införskaffat er några stycken. Perfekt för dig som vill ha ett personligt album till bra pris.

Jag själv är inte så mycket för det eleganta utan mer praktisk. Det ska vara snyggt och hållbart är mitt motto när det gäller album. Därför väljer jag att klä mina AC album med vaxduk. Då kan man låta barnen inspektera albumen så ofta dem vill. Det första som hände när jag precis klätt mitt album var en ketchupfläck. Bara att ta disktrasan så var problemet avhjälpt.

Men vi börjar från början.


Ett stycke album 12*12 och en bit av den kasserade vaxduken som tidigare hade sin plats på köksbordet.


Min vaxduk hade en färdig söm längs kanten så jag bestämde mig för att den va snygg att ha kvar.

Klipp till en bit som passar. Om ni undrar vad som hände när albumet blev svart isället för brunt helt plötsligt så kan jag avslöja att jag passade på att klä in några album när jag ändå höll på. :)


Klipp till kanterna för att sedan kunna vika in dem så att det ser snyggt ut. Jag använde en limpistol och limmade kanterna men det går även bra med dubbelhäftande tejp eller annat lim som fäster på det material man använder att klä sitt album med.
Och så här kan det se ut när albumet är färdigklätt. Nu har jag värsta vecket på min vaxduk här men det rättar sig när den stått i hyllen ihoptryckt med alla andra album ett tag. Har man ingen snygg kant mot ryggen på albumet kan man välja att sätta ett band runt och limma fast det. Men nu hade jag tur att min kant var sydd och klar.

Jag lade till en liten titel på mitt album. Thickersen hittar ni i butiken.

På återseende
/Lilla07an/Maria

2 kommentarer:

Susanne sa...

Det er virkelig kreativt.. og flot:)

jessicab sa...

Perfekt om man har små barn
/JessicaB