lördag 21 januari 2012

Mer 7 dots

Här kommer ytterligare en layout från mig med dem fantastiska 7 dots - dreamer pappren. Den här gången har jag kombinerat dem med Tim Holtz Core´dinations cardstock.

Mopsar ska inte gilla vatten - det är bara det att ingen talat om det för min mops, Muffin.

Jag valde att gör den här i A4:a storlek och förutom bakgrundspappret stansade jag ut ett par cirklar att dekorera med. Använde en del stickers från stickersarket i samma serie som vimplarna, bården och hjärtan.

Det svarta pappret är ett Core´dinations cardstock från Tim Holtz. Det fungerar så att det ser ut som ett vanligt cs på framsidan men har en annan färg inuti och på baksidan. Mitt papper är svart på framsidan och kraft-färgat på insidan. När man skrynklar ihop pappret och sedan sandpapprar när man vecklat ut det så framträder papprets andra färg.


Här kan ni se core´dinationspappret lite tydligare. Superläcker effekt och verkligen beroendeframkallande ! Vimplarna satte jag på brun cardstock och klippte ut för att få lite mer djup i layouten


Här ser ni ett annat exempel på hur man kan använda Core´dinations. Jag skar till en remsa på 9 mm och körde genom min dymo. Sedan sandpapprade jag fram bokstäverna. Läckert!

In i butiken och shoppa upp er på Core´dinations och 7 dots papper!

Ha en fortsatt trevlig helg!

/Lilla07an/Maria


Inga kommentarer: