söndag 28 december 2008

Ny DT-Medlem

Vi vill hälsa Mia välkommen till MiMa´s Scrapbookings designteam.

Välkommen Mia!!!!



Namn: Mia Ehlin
Bor: I Skottorp utanför Laholm
Hur länge har du scrappat:
Jag fick min första inblick i denna underbara hobby på en julkortskurs 2005 och sedan var jag såld.
Så det har redan gått 3 år sedan dess, ooj! Måla och pyssla har jag med mig sen jag var liten, då min mamma har porslinsmålningskurser och också tycker om allt som har med pyssel att göra.
Vilken storlek scrappar du i LO/Kort? :
Kort blir det ofta 6x6, men jag gillar även att hitta nya former och vikningar.
När det gäller LO scrappar jag helst 12x12. I övrigt gillar jag att testa på nya ideer som tex. altrade askar, minialbum, tavlor, ja allt som går att scrappa faktiskt.
Scrapstil?:
Bilden står i centrum när jag scrappar och jag har nog en rätt “ren” stil, men jag älskar ändå att dekorera. Det blir ofta att jag vill få ett slitet intryck som ofta blir lite åt det romantiska och gulliga stilen. Med mina LO vill jag berätta det där lilla extra känslan, historian, eller kanske roliga kommentarer som är kul att se tillbaka på som man annars lätt glömmer.
Övrigt om dig/djur/barn/familj/jobb/intresse mm:
Jag bor tillsammans med en underbar man och två flickor som är 9 och 5 år. Två tokiga Birmakatter delar också vår bostad och fritid. Tillsammans med min granne/ väninna har vi även skapat en oas i Skottorp, Skaparverkstan, en egen scrapphus där vi och barnen gör en massa kul tillsammans.
Min man är en duktig fotograf och han är alltid villig att ställa upp när jag får fotoideér, på så vis komplettera vi varandra med ett intresse som vi älskar.
Förutom scrapping har jag och flickorna en svaghet för hästar och ägnar minst 2 dagar i stallet varje vecka.
I övrigt tycker jag mycket om att läsa, resa, och umgås med vänner.

Maria
MiMa´s Scrapbooking

Inga kommentarer: