måndag 29 december 2008

Ny DT-medlem

Vi vill hälsa Jenny välkommen till MiMa´s Scrapbookings designteam.

Välkommen Jenny!!!!

Namn: Jenny Åhlund (jenny/e.j.m på scrapforum)
Bor: I en villa ute på Värmdö, strax utanför Stockholm.
Hur länge har du scrappat:
Jag har sysslat med olika hantverk hela mitt liv, men började med scrapbooking våren 2007 och är numera beroende.

Vad för typ av scrapbooking/kort? :
När jag började med scrapbooking så var jag nog främst en kortmakare för att sedan övergå till att även göra layouter. Jag altrar och gör minialbum. Älskar att testa nya tekniker och ideer.
Vilken storlek scrappar du i LO/Kort? :
När jag började att scrappa layouter så gjorde jag dem oftsast i små format 6X6 och sedan 8X8.Numera så scrappar jag mest i formatet 12X12. När det gäller kort så gör jag dem oftast i 6X6.
Scrapstil?:
Att beskriva sin egen stil är alltid svårt.....men jag tycker nog att jag har en ganska blandad stil. Oftast så väljer jag stil med utgångspunkt från fotot eller pappret som jag scrappar med. Ibland scrapar jag med jordnära färger och ibland med gälla färger. Jag använder få eller mycket dekorationer beroende på vilken känsla jag vill förmedla med min layout. Jag är nog en humörsscrappare, finns det som stil?
Övrigt om dig/djur/barn/familj/jobb/intresse mm:
Jag är gift med min man Fredrik och har två stycken busungar som ofta får stå ut med en fotogalen mamma runt omkring sig.Vi bor ute på Värmdö sedan 10 år tillbaka. Mina stora intressen är så klart familjen och mina vänner och så scrapen såklart.Jag har alltid många järn i elden utnyttjar alla lediga tillfällen till att få scrappa.Scrap är för mig ett sätt att gå ner i varv, släppa alla krav och måsten och bara få vara och njuta av stunden.Jag arbetar som förskollärare vilket ger mig den underbara förmånen att även få vara kreativ på mitt arbete men då tillsammans med min barngrupp.


Massimo

MiMa´s Scrapbooking

Inga kommentarer: