söndag 29 mars 2009

En tuff layout om en helkväll

I mitt DT-paket från MiMas så fanns det denna gång tuffa papper i ruffiga färger från"Prima", meredithfenwickdesigns serie The best Thing.
Jag visste direkt vilka foton jag skulle använda till ett ut av papprena, nämligen foton på min son från i höstas när vi hade en helkväll tillsammans i fotbollens tecken.
Våra barn hade nämligen fått önska sig en varsin helkväll och Oscars val föll på Hammarby.
Som för övrigt blev min första fotbollsmatch som jag har varit på.
Måste erkänna att jag själv var mest fascinerad av publiken som hejade och skrek.
Så gjorde också vår son och min man och resultatet blev dessa foton.
Dessa foton hade legat och ruvat till sig sedan en längre tid och bara väntat på att det rätta pappret skulle dyka upp.

Med dessa foton gjorde jag en layout "Heja Bajen" och så här blev den:

Bakom fotot på min son lade jag en bit grå "Magic Mesh", som ser ut som "Punchinella" med en klistrig baksida. Den bruna "chipboard" tagen som sticker fram ovanpå "Magic Mesh" biten är en kartongbit som följde med de underbara blommorna från "Prima Fancies" (Aloha Petals). Ofta när jag får hem olika kartonger med blommor, rubon eller annat så tar jag tillvara på kartongbitarna som ligger i. Dessa är ofta mönstrade och kan vara jätte snygga att ha tex. bakom ett foto.



I mitt DT-paket fanns det också en bit tyg i vit canvasstrukur. På denna stämplade jag med en stämpel föreställande en pil. Denna tygbit har en klistrig baksida vilket gör att man lätt kan klippa ut eller stansa ut figurer och sedan klistra fast den på layouten. Journalingen gjorde jag med hjälp av små bokstavsstickers.

De underbara blommorna kommer från "Prima Fancies" och heter "Aloha Petals". De ligger i ett set med vita, svart, vitmönstrade och svartmönstrade blommor.

Material från MiMas scrapbooking:

  • Papper Prima, meredithfenwickdesign, "The Best Thing".
  • Svart Cardstock
  • Magic Mesh "Silver Dottie Ann"
  • En liten ram i metall
  • Blommor Prima Fancies, "Aloha Petals"
  • Vitt tyg med klistrig baksida
  • Små bokstavsstickers "Tiny Alpha Note"

Dett var allt för denna gång!

Må så gott!

Nu skall jag brygga mig en balja kaffe och sätta mig framför Tv:en och scrappa lite.

//DT/Jenny/e.j.m

2 kommentarer:

Mija ♥ sa...

Så läcker...jag höll oxå på Bajen när vi bodde i Stockholm! Nu är jag helt såld på HBK:)

Cath. sa...

Bajen är bäst! Och du har gjort en verklig toppen-LO Jenny!!! Snyggt!!!