tisdag 28 april 2009

Explosivebox med hus

I dag tänkte jag visa er ännu ett projekt som jag har gjort med hjälp av min lila Ultimate Pro väska. Denna gång en explosive box med ett altrat hus på locket.

Innan jag fick min ultimate Pro väska så var jag tvungen att måtta alla delar och förminska vartefter när jag ville göra explosive boxes, men med hjälp av denna så är det bara att måtta kvadraten på de tre olika lagrena av papprena och sedan göra formen med hjälp av linjerna i väskan. Man drar med en penna utefter linjerna och torr embossar formen på boxen. Sedan klipper man utefter linjerna och de olika lagern är färdiga.

Så här blev min box med rubriken:

"Home is where my heart is"





( Alla bilder är klickbara)


Själva huset sitter fast på boxens lock. Jag har gjort den av kartong spillbitar som jag har klätt med mönsterpapper från "Sassafraslass". Längs taketskant limmade jag fast gröna pom-pom band.

De söta blommorna kommer från Petaloo -Flora Doodles. jag limmade ihop dem två och två med en bit grön ståltråd emellan. Sedan tvinnade jag fast dem runt kopparbrads som jag hamrade på med min textured hammer.





Den söta lilla brevlådan gjorde jag av spillbitar från "Sassafraslass" pappret. Sidorna på brevlådan har jag chalkat och sedan lagt ett lager 3D-lack på den söta fågelns ögon.


Runt kanten på det bruna locket har jag skärt ut en gul bårder med hjälp av en quickutz dies.
Pappret jag använde är ett gult cardstock Bazzill Prickar som jag sedan dekorerade med grön pearlmaker.


Stolen, krattan och den lilla kannan har jag gjort av spillbitar. Kannan fick ett lager 3D-lack över sig.



I mitten av boxen så döljer sig en blomsterplantering. Jag gjorde blommorna på samma sätt som på husets framsida och sedan stack jag dem igenom en stämplad cirkel som jag hällde 3D-lack över.


Detta var allt för denna gång.

Nästa gång tänkte jag visa en korg som jag har gjort med väskan.

Material från MiMas:

DT//Jenny/e.j.m


6 kommentarer:

Unknown sa...

herre***** vilken snygg låda/ask!!! Så¨mycket vackra detaljer att titta efter!

Pyssellina sa...

Jättefin låda. tycker särskilt mycket om blommorna som är på locket och i mitten av lådan, superläckra. De ska jag definitivt lifta.

Elin sa...

Så fin den blev!
Får jag nog lifta jag med!
Ha det gott!
/Elin

Uzaan sa...

Wow vad snyggt!!

Sofia Eriksson sa...

Jösses så fint Jenny!! Vilket jobb du har lagt ner. Helt fantastiskt!

Emma sa...

Men wow, så snygg!! Vilka underbara färger...och vilket pillerjobb!!!