torsdag 11 juni 2009

DT-paket Juni






Först ut blir en anteckningsbok som jag målade med akrylfärg och sedan dekorerade med mönsterpapper och prickig cardstock. I mitten skar jag ut en fyrkant där jag satte in en gammal sparad behållare där det varit brads. Där har jag lagt några stjärnor som jag stansat ut i glittrigt papper. Jag har gjort stjärnorna dubbla ifall det skulle vara så att de hamnar åt andra hållet. Det röda prickiga bandet har jag valt att behålla långt så man kan använda det som bokmärke. Jag har också gjort flikar av utstansade cirklar – till dessa använde jag Fiskars circelstans storlek L - för att man snabbt ska hitta rätt i boken.

I boken ska jag samla söta – kloka – tokiga saker som barnen har sagt och på citat och dikter som jag tycker om och kanske vill använda mig av någon gång.
Material från MiMas
Grunden är en så kallad kina-bok i brunt papp
Mönstrat papper - DCWV All about boys, prickig cardstock
Tyll, Prickigt band, fjärilshänge, pärlband, stans

2 kommentarer:

Bodil sa...

Urläcker Ann-Louise! Att återanvända behållaren var ju hur smart som helst!!!
Kram

Anonym sa...

Vilken kul idé med den tomma plastförpackningen!! Den idén lånar jag gärna med mig.