söndag 7 juni 2009

Ett kort till födelsedagen

I helgen så hade jag min kära DT-kollega Jozie hemma hos mig på scrapträff och god middag.
Det blev en hel del scrappande så roligt och trevligt.
Ett av min scrapade alster blev ett kort till MiMas med spillbitar från mina DT-paket.

Så här blev kortet:

Till kortets stome har jag använt mig av ett brunt cardstock och Bazzills prickiga cardstock. Mönsterpappret är i från DCVW-stack-Green woodland. Den söta ugglan och bävern är utklippta från ett mönsterpapper från samma kit. På ugglans ögon har jag lagt ett lager "Glossy Accent".

Runt den söta flickan gjorde jag en cirkel med hjälp av pearl maker prickar. Pearl Maker har blivit ett av mina favoritmaterial att jobba med. Numera har jag nog det på allt jag gör *fniss*

Den söta spetsen är utklippt från fodralet som Magnolia stämpeln kommer i när man köper den.

Ett bra tips är att noga titta igenom förvaringen av de dekos man köper. I bland kan man hitta användningsområden även för dessa.

Den söta Magnolia stämpeln har jag färglagt med min distresser, som jag dammat fram från längst bak i hyllan. Lite pilligt och marigt, men skam den som ger sig. Jag skall lära mig!!!

Material från MiMas:

Detta var allt för denna gång!

Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Sofia Eriksson sa...

Tusen tack för all god mat och trevligt scrap i helgen kära DT-kollega och väninna! :) kortet är jättefint!! Jag har ju haft förmånen att ha fått se det live också!
Kram!