måndag 6 december 2010

Mina julkort och ett tips!

Go kväll!

Idag fick jag iväg mitt blogginlägg lite väl sent men så har det varit fullt upp här nu med julbestyr och förkylningar som avlöser varandra...

Har börjat känna mig lite smått stressad över julkorten. Jag brukar alltid vilja ha med ett foto när jag gör mina julkort, och som den insnöade scrappare som jag är skulle jag inte stå ut med att bara skicka ett färdigframkallat foto med tryckt text och allt. Även om det vore smidigt! :)

Däremot så brukar jag vilja skicka till ett 50-tal vänner så, så värst komplicerade brukar det aldrig bli. När jag va i Halmstad och hälsade på sist, hittade jag så ljuvliga stämplar från Reprint i butiken, så jag har egentligen endast valt att använda dessa stämplar, julpapper, lite floss och en kantstans från Martha Stewart... en washitejp har jag oxå med.

Här ser ni fotot öppnat men jag ska ha det ihopknutet med floss som man får knyta upp och öppna. Den fina god julstämpeln och änglarna är från Reprint. Enkelt men fint tycker jag... så nu när jag bestämt utförande kommer jag variera lite med papper och små detaljer men annars så kommer utseendet bli ungefär lika för alla.

Införskaffade mig oxå en Scotch tape glider när jag va hos MiMas senast. Denna omtalade lim-makapär, måste säga när man fått kläm på den, tryck in när man limmar och släpp knappen innan du lyfter så är den hur smidig som helst och dryg. Visst tar den lite plats men den är ju rosa och så smidig, kan varmt rekommendera den och den finns hos MiMas den oxå.


Hoppas ni får en fortsatt skön vecka och att ni har tid för lite mer scrap än vad jag har just nu... :)

1 kommentar:

annmari sa...

Ja tänk vad vi sparar en massa tid med tejpmakapären. Här används den flitigt