tisdag 10 augusti 2010

Lekfulla Sassafras


Idag bjuder jag på en lekfull layout. Vi var på en lekplats med en massa klätterställningar som min dotter bara älskade att vara på. Klättra upp och svinga sig ner för stången gjordes otaliga gånger.

Eftersom jag tog en hel serie med bilder på detta så ville jag ha med hela proceduren så det blev ganska många foton (som vanligt när det gäller mig ;) ).

Vad passar bättre än Sassafras härligt lekfulla och färgglada papper?

I alla fall gjorde jag så att jag skar ut alla foton som jag ville få med på layouten och pusslade ihop dem så jag tyckte det blev fint och sen va det bara att ösa på med papperna. Det vita cardstocket som bakgrund gör att den känns renare i och med all färg och mönster som är i resten av layouten tycker jag.

En smart grej som Sassafras har på sina papper är bordern på de mönstrade papperna. Här har jag skurit av två borders från två papper och använt fram och baksida på ett papper samt klippt ut de söta figurerna och använt som dekorationer med lite 3D-lack som förhöjare. Jag har doodlat efter de söta bi'na.

Här kommer en komplett materiallista med produkter från MiMas:
  • Mönstrade papper från Sassafras - Me Likey
  • Vit cardstock
  • 3D-lack
  • Svart tunn ZIG-penna
  • Chalk
  • Thickers alfabet från American Crafts
  • Datumrutan från October Afternoon
Hoppas ni får en fortsatt fina vecka! ♥


Inga kommentarer: