måndag 21 november 2011

Första bloggdagen :)

Hej!

Idag är det min, Lilla07an/Marias första bloggdag här på MiMas. När Maria för några veckor sedan frågade mig om jag ville dt:a för MiMas blev jag verkligen glad och tackade så klart JA. 

Men vem är jag då? Jo, jag heter Maria och bor i Kilafors, Hälsingland tillsammans med min man, 3 små döttrar och några söta husdjur. Jag har scrappat sedan 2007 och gör mestadels layouter men även en hel del andra scrappiga saker. Tycker om färg och favoriterna är orange och grön, gärna tillsammans :)

En utförligare presentation av mig kommer att finnas på "designteamet-sidan" här på bloggen inom kort.

Nu vidare till min första layout som dt här på MiMas.



Hösten har varit ovanligt lång i år och fotona på min yngsta dotter tog jag så sent som i början av november.

Jag älskar papper som scrappar sig själv och det här Fancy Pants, Saint Nick, Joy var verkligen ett sådant. Julpapper behöver inte betyda jul-layouter utan fungerar alldeles utmärkt till andra teman också.

Stjärnan har jag stansat ut och sedan använt mig av en penna som heter Puffy Velvet. Den är som en limpenna ungefär och man målar på ett lager som man sedan låter torka. På Puffy Velvets hemsida rekommenderar man 20-30 minuters torktid.

När det torkat tar man sin embossingfön och värmer. Då "puffar" det upp och blir så här. Perfekt om man vill göra lite snöiga alster inför jul eller bara som en rolig detalj på en dekoration. Min rekommendation är att måla på ganska rejält för att det ska bli någon "puff"-effekt.

Ha en fortsatt trevlig måndag!

/Lilla07an/Maria

1 kommentar:

Unknown sa...

Så snyggt med den röda kontrastfärgen! /Pia