torsdag 30 juli 2009

Ny familjemedlem.....en liten sådann.

Längtan kan vara lång när man är liten!
Våran son har tjatat sedan början på sommaren om att skaffa vi skall skaffa oss ett litet husdjur.
Efter att ha funderat ett tag beslöt vi oss för att en hamster skulle kunna vara lämpligt.
Efter att ha tagit ett beslöt så tingade vi en hamster hos en uppfödare som samtidigt skickade ett foto till vår son och dotter på den lilla krabaten.

Det blev en liten Pongo. En söt liten svart guldhamster.
När vi tingade den så var det några veckor kvar tills vi skulle hämta denna. Och längtan hos vår son var som ni kanske förstår enorm.
-Mamma när kommer han, var den dagliga frågan.

Även om vår son som är 10 år vet hur lång en tidpunkt är, så känns det ju så mycket längre när man längtar. När vi väl hämtade honom så sa han:
-Åh Mamma han var mycket tuffare i verkligheten.

Numera, observera att vi endast har haft honom i tre dagar så nämns hans namn flera gånger per dag och i alla sammanhang. Hans namn skall t.o.m stå med på grattis kortet till Pappan som fyllde år i dag.

I dag tänkte jag visa er en layout på denna goding, så här blev den:

Till denna layout har jag använt mig av läckra papper från "Imaginisce" -Teacher's Pet. Papprena är dubbelsidiga med tema skolan på ena sidan och mönstrat på andra sidan, vilket gör att man kan använda dessa papper till många fler användningsområden än bara skolan.

Till denna layout så valde jag att använda mig av den mönstrade delen av de olika papprena från samma serie.
Runt hamstern har jag sytt en ram i form av en cirkel.

I mitt DT paket fanns det också en bit tyll med. Ett helt nytt material för mig. Men oj vad roligt det var att skapa med detta material. Efter att ha funderat ett tag kom jag på att jag ville sy med tyllen och ovan kan ni se resultatet.
Rubriken lackade jag med ett lager Glossy Accent (3D-lack) och sedan så knöt jag fast en charm på bokstaven "L". Runt kanten ser ni gula halvpärlor som jag har gjort med Pearl Maker.

Material från MiMas:

Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: