onsdag 19 augusti 2009

Canvas-tavla med blommor

Kanske är det fler än jag som har massor av blommor som man köper på sig bara för att de är så fina. Tänkte att jag ville göra något med dom så att de kommer till nytta och man kan få titta på dom lite mer - en canvastavla blev det. Målade först himmel och gräs och svampade moln... men ångrade mig så jag satt papper (Fancy Pants - All Fall) över "gräset" istället. Sedan har jag limmat på massor av blommor, några tänkvärda ord från en Inkido-stämpel. Härliga BG-doilies, knappar, pärlor och en fin pebble från prima. Fjärilarna är stämplade på mönstrat papper och utklippta, monterade med 3d-kuddar.

'That's all folks'
//DT-Annlouise

1 kommentar:

baileyz sa...

Hej.
Jag undrar om d e något speciellt man ska tänka på när man scrappar på canvas? Ska man använda nått speciellt lim? Ska man kanske inte använda vissa saker.. kan man måla o fästa papper på sedan osv?