lördag 15 augusti 2009

Ett Grattis kort

Ytterligare ett alster med papper från Magnolia Ink -Lazy Summer Day's.
Det blev ett kort denna gång med en söt liten flicka från Magnolias senaste stämpelkollektion.

Jag använde mig av en antikgrön cardstock som kortstomme och dekorerade den med ett journalingblad. På andra halvan av kortet så stämplade jag med en textstämpel som handlar om kaffe. En helt underbar stämpel från Reprint, där texten är skriven med olika typsnitt. Perfekt till att göra bakgrunder med. Pappret med jordgubbarna på från Magnolia stansade jag ut med en spelbinders, classic scallop Square.
Själva stämpeln färglade jag med Distress Ink och byggde upp stämpeln lager på lager med 3D-kuddar för att skapp en 3D-känsla. På cykeln och flickans blombukett lade jag ett lager Glossy Accent.

Bakom rosorna syns en pappersblomma som jag har stansat ut med en retro punch Blomma. Den är gjord av akvarellpapper som jag har stämplat med en textstämpel över. Efter att ha stansat ut den så chalkade jag den och sedan målade jag den med en brillance dyna.

Material från MiMas:

DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: