tisdag 17 november 2009

Adventskalender

Här har jag suttit och knåpat ihop en adventskalender. Mönstret hittade jag i Magnolias senaste inspirationstidning. Basen är cardstock till lådor och omtag. Mönsterpappren är inkidos julpapper. Stämplarna kommer från Magnolia och Inkido. Över och underdelen är hård kartong som jag klätt med papper och lite band. Bradsen har en ögla som jag knutit band i till handtag på lådorna. Allt finns att köpa i butiken Mima´s.

Här är kalendern från en annan sida. Tagsen har jag distressat med Walnut Stain och stämplat eller skrivit på. Granen fick lite pärlor från pearlmakern.


Kalendern kommer att finnas i butiken om ni vill titta närmre på den.

1 kommentar:

Malin/Turbomalin sa...

Superfint :) De adventskalendrarna är så roliga att göra. Gjorde en till sambon för ett par veckor sedan.