måndag 23 november 2009

Åttakantig Explosivebox

I bland brukar jag springa in på pressbyrån där jag bor och köpa mig en scraptidning.
Speciellt sista dagen på veckan då man man bara längtar hem från jobbet för att kunna sätta sig ned med en god kopp kaffe och en inspirerande tidning och bara njuta av den kommande helgen. Vad brukar ni längta efter i slutet av veckan?

För några veckor sedan när jag satt och läste min tidning, så fångade mitt öga en underbar åttakantig explosivebox som jag blev nyfiken på att testa.

Så här blev den:



Alla mönsterpapper kommer från Graphic 45 och Maja design samt några papper från min spillbitslåda. Till askens stomme har jag använt brun cardstock.


Textstämpeln är en Catlife press stämpel. Finns hos MiMas. Dessa har blivit mina nya favoritstämplar. Jag fullkomligt älskar dessa. Så läckra.




Lockets mitt pryds av en cirkel med krackeleringslack på. Cirkeln stansade jag ut med hjälp av en spellbinder dies. Runt cirkelns kant sitter små söta halvpärlor som jag har gjort av pearlmaker.



Öppnar man asken så vecklas en "blomma" ut. Denna blomma dekorerade jag med små svartvita foton.




Material från MiMas:

  • Mönsterpapper Maja design
  • Mönsterpapper Graphic 45
  • Hattnål
  • Pärlfloss
  • Krackeleringslack
  • Glossy Accent
  • Stämplar Catslife press
  • rosor
  • blommor
  • chalk
  • Pärlfloss

Nu är det dax för lite kaffe, ja jag vet att det inte är normalt att dricka kaffe 23:32 men vad gör man. Turligt nog så påverkas inte min sömn av koffein.

Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

2 kommentarer:

Annica sa...

Wow!!!

Carina sa...

Oj, vad läckert! Finns det en mall till denna?