tisdag 11 oktober 2011

Lite annat kul med Printery Collection och Tim Holtz


Då var det jag igen, Pia, som gästar lite smått här på Mima´s. Idag visar jag ett jätteenkelt flaskkort som jag knåpat ihop. Här är var som behövs:

Ett färdig utskuret cardstock flaskkort, som säljs i butiken, de är vita.
Texture Fades emboss folder Tim Holtz, jag har använt Patchwork.
Distress stain . Fired Brick
Tattered Angel´s Glimmer Mist Graphite.
Svart och guld Akryl Färg.
Häftkklammer pappersbokstäver.


Själva kortet torrembossar jag innan jag förglägger det med distress stainen (den röda) därefter har jag mistat kortet lite slarvigt. Då det torkat målar jag med akrylfärgen på utvalda ställen. Sedan klämmer jag fast pappersbokstäverna på ett band som jag färgat in med black soot och fired brick distessdynor.

Voila! Det är klart! Imorgon kommer ett sista projekt - en tag.
/Pia

Inga kommentarer: