torsdag 14 maj 2009

Ännu en altrad ask.....med träd

I dag tänkte jag visa ytterligare en ask som jag har altrat med ett underbart härliga papprena från DCWV "Green Woodland-Birds". Denna gång blev det an ask att förvara mina fina små blommor i.

Så här blev den:






















Till locket använde jag "Cardstock Bazzill prickigt" som jag chalkade rejält. Denna förra asken som jag bloggade om för några dagar sedan, använde jag dubbelsidigtejp när jag klädde asken men till denna ask testade jag att använda lim. Vilket gick betydligt lättare.

















De söta träden är chipboard träd från "Maya Road" som jag har färglagt med ProMarker och sedan lagt ett lager "Glossy Accent" (3D-lack).
Jag avslutade med att spraya ett lager "Glimmer Mist-Gold" över hela locket och asken.





























På sidan av asken limmade jag fast knappar i olika storlekar från "Bumblebee" med hjälp av "Dots".

















Material från MiMas:

Detta var allt för i dag. I morgon packar jag min scrapväska åker till min scrappande väninna och scrappa på ytterligare ett DT-aslter som skall bli ett inspirationsbidrag till söndagens nya utmaning. Glöm inte att kika in då!

Må så gott!

//DT/Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Unknown sa...

Så kul med alla roliga knappar och chipboards! Kram Pia