fredag 1 maj 2009

En korg i vår färger

Äntligen är våren här och vad passar bättre än att göra en presentkorg i härlig vårgröna nyanser.
Till min hjälp har jag förstås använt min nya "kompis" Ultimate Pro väskan.
Jag har som vanligt torr embossat viklinjerna utefter väskans linjer och sedan vikt ihop pappret till en korg.
Så här blev den:



Till korgens insida har jag använt mig av ett rosa mönsterpapper från "Majas Design -Rosa Marina 5" och till korgensutsida har jag använt mig av Bazzill Cardstock Prickigt samt ett dubbelsidigt mönsterpapper från "Daisy Bucket-Playful Petals, Katy".

De söta gula blommorna är från You do och de vita blommorna är från "Prima Fancies". Swirlen skar jag ut med hjälp av min Cuttlebug och en qk dies.

Jag gjorde en tag genom att stämpla "Inkidos" stämpel "Din dag". Sedan så hängde jag fast den i ett av tygbanden.

Så nu är det bara kvar att hitta något att fylla korgen med. Varför inte lite gott och blandat i form av lite choklad och en påse med lite vårigt the!?

Material från MiMas:

Trevlig helg!

Må så gott!

DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Unknown sa...

vilken vacker korg!