lördag 16 maj 2009

M som i Moa blev en ask

I dag tänkte jag visa ytterligare en altrad ask från mitt DT-paket med altered.
Denna ask blev en söt liten ask med bokstaven "M" till min dotter, Moa.

Så här blev den:




Papprena kommer från "DCWV"-Green Woodland, som är ett gulligt papper med små fåglar på. Lockets ovansida klädde jag med cardstock Bazzill prickigt.

"M:et" hittade jag i mina gömmor. Jag skrev Moa med hjälp av Rubons. Jag dekorerade bokstaven med en kylskåps magnet med texten "En puss om dagen är bra för magen" samt lite pärlfloss som jag virade runt ena benet. "M:et"satte jag fast på locket genom att lägga ett lager "Glossy Accent" på pappret med fåglarna.
Runt cirkeln med mönsterpappret ser ni små prickar med blå "Pearl Maker".


På lockets kant satte jag en rosett som jag gjorde av en bit sidenband. En söt liten ros fick sedan dekorera rosettens mitt.


Material från MiMas:


Detta var allt för idag.

Nu skall jag fortsätta att njuta av lördagskvällen framför melodifestivalen.

Glöm inte att kika in i morgon, då jag kommer att blogga om nästa veckas utmaning.


DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: