söndag 10 maj 2009

En altrad ask till mitt "Lilla krypin"

I mitt DT-paket från MiMas fick jag tre stycken askar att altra tillsammans med underbara papper från "DCWV" Green Woodland Animals". Dessa papper är ett tjockare mönsterpapper med en helt underbar struktur, lite linnekänsla över det.

Efter att ha funderat ett tag så beslöt jag mig för att altra en ask som jag kan ha spillbitar av chipboards i. Ni vet sådana där enstaka chipboards bitar som man har fått över och inte vill ha liggandes i en hel kartong för sig själva.

Så här blev min ask:



På locket sitter ett mönstrat papper från "DCWV" som liknar trä. Jag lade en av Tim Holtz masker på och sedan duttade jag på med Distress Ink-Walnut stain". Om man inte har någon Tim Holtz mask kan man också använda sig av Punchinella för att få ett läckert avtryck. Se Pias tips och trix inlägg tidigare i veckan.


På locket stämplade jag med en textstämpel från "Reprint-Kaffebakgrund" och sedan sprayade med "Glimmer Mist-gold och Copper". Jag sprayade även över de gammeldagsa blommorna.






Blommorna kommer från "Prima-Quick Pick Hyd wood Lands". I mitten sitter kopparbrads från "Inkido" som jag har gott loss men en "textured hammer" från Tim Holtz. Bladen är mina egna men liknande finns i butiken "Prima löv röd/grön".


En närbild på det söta pappret med bävrar. Även detta papper fick ett lager "GlimmerMist" över sig.Runt locket virade jag ett snöre och sedan knöt jag fast en chipboard knapp på snöret.
Runt alla kanter har jag chalkat.

Material från MiMas:



Detta var allt för i dag.


Glöm inte att kika på alla de inspirerande Vintage bidragen som har kommit in till vår tävling.


DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

Unknown sa...

vilken vackaer burk! Den kan man ju ställa vart som helst i hemmet!!