söndag 24 maj 2009

En layout i bröllopstema

I mitt senaste Dt-paket fick jag underbara papper från "Making Memories" serie Wedding. Vad passar bättre än att rota fram sina gamla bröllopsfoton och scrappa en bröllops layout.

Så här blev den:



Alla mönsterpapper är från "Making Memories" kollektion "Wedding". Bakom fotot syns ett mönsterpapper med text i bröllopstema. Jag lät texten "Mr & Mrs" sticka fram under fotot. Jag klippte ut en cirkel med min mönstersax och sedan dekorerade jag kanten med "Pearl Maker" i silver. Pearlmaker min nya förälskelse, näst efter "Glimmer Mist" *fniss*

Jag lät tre rosor dekorera mitten på en blomma. bakom blomman sitter två stycken blad från Prima.


I mitt Dt-paket fanns det också underbara "glasstickers" från Making Memories. Dessa fick dekorera ena kanten på fotomattan tillsammans med ett prickigt sidenband.


Material från MiMas:

Glöm inte bort att MiMas alteredutamning....Väskor.....sista dag för inskick söndagen den 31 maj klockan 23:59. Här är länken.

På återseende!

DT//Jenny/e.j.m

Inga kommentarer: