fredag 27 augusti 2010

Ninna

När min dotter var liten så hade hon ett eget ord för välling nämligen ninna.
Jag vill ha ninna ropade hon från sovrummet varje morgon.
På dagens layout är rubriken ordet ninna.
Hos MiMas finns nu Basic Greys härliga kollektion Olivia och Oliver. Dubbelsidiga papper med små söta firgurer på. I mitt DT-paket fick jag kollektionen Oliver.
Dessa använde jag påmin layout med foton på min dotter och hennes ninna.
Så här blev layouten:

Jag valde att använda mig av en mörkgrön bazzill cardstock och lade en fotomatta bakomde bägge fotona i mörkgröna nyanser. Skar ut en ruta av mönsterpappret med figurer och använde baksidan till att göra en scallopbård,somjag fäste inunder mönsterpappret. Stjärnorna skar jag ut med min "Slice" maskin utav spillpapper från min spillåda. Varje prickpå de bägge stjärnorna fick en droppe 3D-lack på sig.
Halvpärlor i gammeldagsröd fån Inkido fick pryda kanterna på denna layout.

Material från MiMas:

*Cardstock Bazzill
*Mönsterpapper Basic Grey -Oliver
*3D-lack
*dubbelhäftande tejp

Nu skall jag mysa med barnen och maken framför tv:en en stund, därefter skall jag njuta av att läsa Magnolias senaste tidning (finns på MiMas).

Må så gott!

 



Inga kommentarer: