torsdag 19 augusti 2010

Söta Olivia-serien


God morgon! ♥

I fredags kom ett rykande färskt härligt DT-paket - gissa om jag blev sugen på att scrappa efter semester, flytt och annat som har hållt mig borta från scrapbordet! ;)

Olivia-kollektionen från Basic Grey är ju bara för söta! Jag valde en serie bilder från ett två-årskalas.

Sen satte jag mig ner och valde papper och placerade ut foton. De söta figurerna i ett av papperna klippte jag ut och trädet likaså för att de passade mer som dekorationer till denna layout eftersom jag har så mycket foton med. Basic Grey har jag så fina baksidor på sina papper oxå och jag gillar verkligen småmönstrade papper för då behöver man inte ha med så mycket papper för att ändå kunna urskilja ett mönster.

Limmade dit ett sött band med hjärtan, glossade lite på bokstäverna som jag tog från min egen gömma och som pricken över i:et satte jag dit en vacker blomma från Prima.

Komplett materiallista från MiMas:
  • Cardstock Bazzill
  • Två olika sorters mönstrade papper från Basic Grey - Olivia
  • Organzaband med hjärtan
  • Blomma från Prima
  • 3D-gloss
Tänkt att så få produkter kan göra så mycket för en layout - man behöver inte alltid använda sig av en massa olika saker för att det ska bli bra! :D

Ha det så gott! ♥

Inga kommentarer: