fredag 24 september 2010

Dear sister

Åh vad jag ölskar de nya papprena från "My Minds Eye"-Lost and found. Så underbara, dubbelsidiga i milda färger, mycket glitter och vintage motiv och swirls. Utav dessa papper har jag idag en layout med ett foto min kära syster att bjuda på. Detta foto har jag haft liggandes i min låda sedan 2007 och bara väntat på att de rätta papprena skulle dyka upp. Och nu äntligen fick jag det scrappat.

Så här blev den:





På pappret fanns det en ram med en fågel i ena hörnet. Jag tog min skalpell och skar ut ramen så att jag kunde sätta ett annat mönsterpapper bakomför journalingen.



Bakom fotot syns en underbar spets i från MiMas och ovanpå den satte jag en bit tyll som fick gå igenom "Kram" skylten. Bradsen har jag gjort med hjälp av min "I top". Ett jätte roligt verktyg som du snabbt och enkelt kan göra egna brads med, antingen tygklädda eller pappersklädda. Klicka på länken ovan så kommer ni till verktyget. Tidigare på bloggen har jag visat hur man använder detta verktyg. Vill ni kika så klicka här så kommer ni direkt till inlägget.



Avslutningsvis satte jag dit en hattnål med en söt fjärils pärla på.

Material från MiMas:

*Mönsterpapper My Minds Eye -Lost and found
*Cardstock Bazzill
*I Top verktyg
*3D-lack
*Fjäril (pärla)
*Organza band
*Tyll
*Ram med "Kram"
*Vita rosor
*Spets

Passa på att kika in till MiMas och se allt fint de har fått in.

Må så gott!



1 kommentar:

sagapo sa...

Fin LO på din syster. Har själv alltid älskat My Minds Eyes papper.
Carita