måndag 29 november 2010

Förgät-mig-ej

Idag ska jag visa en rykande färsk layout... den sista tiden har jag inte hunnit scrappa något alls, känns lite trist men ibland kommer livet emellan och nu med julen i antågande så är det fullt med julpyssel istället och det är ju inte så tokigt det heller.

Förrförra helgen va jag i Halmstad och hälsade på, det va ett riktigt ruskväder när jag kom på fredagkvällen men mysigt att träffa tjejerna igen. Tyvärr kunde jag inte vara med så mycket på träffen då jag blev dålig men det va i alla fall roligt att vara med lite. :) MiMas har verkligen fått hem mycket fint så det va en hel del att titta, känna och klämma på.

I mitt DT-paket den här gången låg ljuvliga kollektionen förgät mig ej från Pion Design, så romantiska och vackra papper, även julserien är fantastisk fin! Eftersom jag gjort färdigt layouten ikväll så fick jag ta fotona i ganska så taskigt ljus men jag oppas att ni kan se lite i alla fall. Jag valde ett av de mönstrade papperna som bakgrund då de hade så fina detaljer i kanterna. Gjorde en fotomatta i svart och vit cardstock. Sen tog jag med min allra första egengjorda blomma av kaffefilter, den gjorde jag på träffen då min DT-kollega AnnaAnna demade, lätta, snygga och enkla blommor som jag verkligen kommer att göra fler av. :) Jag gillade att det bruna filtret lyste lite igenom här och där på sina ställen efter att jag mistat den.

Ett av de andra papperen från samma serie fanns tags och biljetter att klippa ut, dessa dekorerade jag med samt att jag satte ett av papperen med noter på i bakgrunden.

På detaljbilden ser ni mitt arrangemang lite bättre. Jag har veckat det ljusblå organzabandet genom att tråckla med sytråd. Sen har jag knutit ett smalt vitt organzaband till en rosett i tagen. Satt i en pin och chalkat vita rosor i ljusblå och turkos och fäst dit. Det lilla alfabetet är från Adornit medan det större är thickers från American Craft.

Så gott som allt hittar ni i butiken hos MiMas.

Ha en fortsatt skön vecka! ♥

Inga kommentarer: