måndag 8 november 2010

Tändsticksask

Hej på Er!

Idag tänkte jag visa en variant på hur man kan göra en fin liten gå-bort-present. Jag har satt ihop och altrat fyra små tändsticksaskar.

Det va ett kul avbrott från att scrappa layouter som jag gillar att göra mest, men så hade jag inga bra och roliga jul och vinterfoton kvar så då testade jag på detta istället och måste säga att jag tyckte det va kul, enkelt och jag blev nöjd. :)


Jag satte ihop fyra askar genom att skära till bakgrundspappret och limma fast det. Papperna är från härliga Creative Imaginations julkollektion. Härligt glittriga och glossiga. Jag ruggade kanterna lite med en edge scraper och limmade fast på fram och baksida.

I mitt förra DT-paket låg den söta jultomten som jag maskat ihop, tomten är en clearstamp som kommer från Imaginisce och färglagd med Tombows. Allt hittar ni i butiken. När jag satt dit stämplarna på en fotomatta på asken/askarna så satte jag dit ett härligt sammetsband som låg i mitt DT-paket, ljuvligt och dekorerade med ett par blommor som jag hade här hemma. Den härliga hattnålen fick bli lite pricken över iet där och finns oxå hos MiMas.

Så vill man ju så klart oxå ha med en liten hälsning, God jul fick det bli, och dessa underbara textstämplar som finns i ett antal passande hälsningar till kort och liknande finns endast hos MiMas och det är vår fd DT-kollega Nettans som gjort dessa ljuvliga stämplar. Så fin handstil!

Här på sidorna har jag satt brads som knoppar för att lättare kunna dra ut lådorna med tändstickor.

Baksidan blev enkel, mönstrat papper från Best Creations och min egen stämpel: Handgjort av Emmeli.

Hoppas jag lyckats inspirera er att börja pyssla lite inför julen nu, om ni inte redan börjat. Kul att pyssla ihop lite gå-bort-presenter istället för att alltid ha med sig en blomma tycker jag! :)

Ha en fortsatt skön vecka!

Inga kommentarer: