fredag 26 november 2010

Mitt julhus

För ett tag sedan visade AnnaAnna sitt fina pepparkakshus här i bloggen.
Hennes inlägg gjorde mig så inspirerad så att jag genast ville göra ett eget. Så jag köpte mig ett trähus och ett gäng papper hos MiMas och sedan satte jag igång att altra.
Det blev ett julhus med änglar och granar och en hel del snö.
I går blev mitt hus färdig och vad passar då inte bättre än all snö som har kommit hit till Stockholm.

Så här blev mitt hus:

Papprena kommer från "Pion design" -Förgät mig ej och -Väntan på tomten. Jag limmade dit en vacker grå spets längs med takets kant. Och sedan dekorerade jag taket med "snö".


Hur man viker dessa granar visade en tjej som var på MiMas scrapträff i helgen. Tack,snälla du=)




Till dörren gjorde jag en julkrans utav grön  ståltråd, ett organzaband och pärlfloss i guld.


Här ser ni en närbild av det vackra pappret som pyder julhusets tak. Tyvärr är trähuskitet hos MiMas slut,
kanske hinner det komma in några fler, ring och kolla. Eller gå in och fråga om ni har vägarna förbi.

Allt material kommer från MiMas.

Må så gott i vinterkylan.






3 kommentarer:

ANNAANNA sa...

Åhh.. nice, de där granarna blev verkligen pricken över i... Jag vill nog också ha något i den stilen på/till mitt hus.

A'laEmmeli sa...

Såååå fiiiint!

Lotta sa...

Vilket fint alternativ till pepparkakshus.
Gillar granarna.