tisdag 17 februari 2009

Ett väskkort i vårens glada färger

I mitt DT-paket så fick jag härliga färgglada papper ifrån Imaginisce kollektion "Summer cool".
Ut av dessa glada mönsterpapper ´har jag gjort ett väskkort att ge till någon som fyller år.
Så här blev väskkortet:




Till kortets stomme valde jag att använda mig av en mild nyans gul i Bazzil Bling cardstock.
Den fina bingobrickan har jag skrivit ut här. jag chalkade den och sprayade den med Glimmer Mist. I mitten av BINGO brickan så lade jag ett lager Glossy Accent på det lilla hjärtat.
3D-lacken ger en blank 3D effekt när det torkar. Super roligt att arbeta med och fer det där lilla extra åt kortet eller lo'n som man arbetar med.

Den söta lilla sittande flickan är en Magnolia stämpel som jag har stämplat upp dels på vanligt stämpelpapper och sedan på mönstrat papper från "Imaginisce". Jag färglagde flickan med Pro marker . Till flickans hudfärg använde jag mig av färgen "Dusky Pink". Jag klippte ut den uppstämplade klänningen, hårbandet och strumperna och limmade ihop de olika delarna till en helhet. Flickan sitter på ett stort paket som jag har gjort av notpapper och sedan sprayat med Glimmer Mist. Runt paketet knöt jag ett gult snöre.


För att skapa lite extra bling på kortet så satte jag dit ett dubbelhjärta i bling. Visst är de fina. Finns i flera motiv och även i silver.


Den söta blomman har jag klippt ut från stuvbitarna som blev över från mönsterappret. Jag böjde till kronbladen och blingade till dem med stickles. I blommans mitt satte jag en genomskinnlig knapp i gul nyans som jag knöt ett snöre igenom.

Handtaget har jag gjort av ett grovt snöre som jag har tvinnat och sedan knytit ett gult band runt. Ett blomband från mina gömmor och lite gult pärlfloss.

Handtaget sitter fast i en tag som jag har klippt ut från grunge board. Gjort hål i bägge sidorna och sedan satt fast med brads.





På insidan av väskkortet har jag stämplat med en datum stämpel från Inkado

Så nu är det bara födelsedagsbarnen som saknas, men troligtvis får det snällt ligga och vänta tills min dotter fyller år.

DT//Jenny/e.j.m

2 kommentarer:

Anonym sa...

En jättegullig väska Jenny!!

Annica H sa...

Men så otroligt sött! Liftvarning! :)
//Annica H