tisdag 24 februari 2009

Solig dag på Birka

I dag tänkte jag visa er en layout med ett foto på min dotter från vår sommarutflykt till Birka förra året. Vi tog färjan i från Stockholm och begav oss på en heldagsutflykt till Birka och tittade på Vikingautställningen. Eftersom det var så varmt denna dag så passade vi även på att bada och sola på stranden.
Så här blev min layout:



Jag rev upp en skåra i det rosa cardstocken. Chalkade den rivna kanten och sedan tog jag en vit cardstock och gjorde hål med jämna mellan rum. Därefter trädde jag ett snöre igenom hålen och sedan så limmade jag fast den vita cardstocken bakom den rosa.

I mitt DT-paket fanns det ett härligt rosa textilband med vita prickar. Detta band fick pryda min lo i form av en rosett. Blommor från You do med blåa blombrads i mitten.

Övrigt material:

//DT-Jenny/e.j.m


Inga kommentarer: