måndag 22 februari 2010

Lovely "Ladybug and friends" Perfectly You

Helt underbara dubbelsidiga mönsterpapper från "Ladybug and friends" kollektion Spring has sprung -Perfectly You landade i mitt DT-paket för någon vecka sedan. Härliga papper i rosa toner, rosor, prickigt och rutigt. Tillsammans med vitt wellpapp som säljs i 12X12" så gjorde jag en layout med två stycken foton på vår dotter och hennes goa hund.
Så här blev den:

Jag rundade kanterna på fotot med en hörn punsch och sedan lade jag ett tunnt organza band med hjärtan på bakom fotona. Bakom fotona lade jag också en bit wellapapp där jag rev bort det yttre skicktet i nedersta kanten. Dekorerade layouten med en stjärna av wellpapp (Inkido).
I mitten av stjärnan lade jag en liten Pebbles dekoration med en söt liten groda på.
Rubriken är gjord av chipboard bokstäver som jag hittade i min låda samt Adornit bokstäver som jag lade ett lager Glossy Accent på. Avslutade med att runda layoutens hörn.

Material från MiMas:

*Mönsterpapper "Ladybug and friends" -Spring has sprung
*Cardstock Bazzill
*wellpapp stjärna Inkido
*Vit wellpapp 12X12"
*Pebbles
*organzaband vit med hjärtan
*Adornit alfabet
*Glossy Accent
*Rhinestones klar Inkido

Ha det så gott i snöyran!

DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

A'laEmmeli sa...

Ååååh vilken härlig LO och så fina färger!! Jättefin verkligen! Kram! Emmeli