torsdag 8 april 2010

Ett litet tips!

Idag har jag inget nyskapat att bjuda trots idogt scrappande i går kväll, mitt minneskort till kameran har bestämt sig att sluta fungera. Men eftersom det är min bloggdag och jag ändå vill dela med mig av något så kommer här ett litet tips som faktiskt passar bra nu när det kommit så många läckra nya distressfärger.


Det finns tre små saker som jag inte kan vara utan när jag jobbar med distressfärger och jag använder nästan bara Distressdynor ny för tiden. Vid ”chalkning” av papperskanter är det ibland svårt att komma åt i alla hörn och små hål, speciellt om man tex har skurit ut en titel med Sillhouetten.

Jag använder tre olika verktyg i tre olika storlekar för att komma åt överallt.

* För stora ytor använder jag Tim Holtz Ink Blending Tool.
* För kanter kör jag på ”fingerduttar”
* För riktigt små vrår använder jag en liten applikator för ögonskugga.




I eftermiddag är det jag som åker och köper ett nytt minneskort och så kommer det ett inlägg om ett par dagar med det jag skapade igår... spännande va? ;)

Tack för att du tittade förbi!

Inga kommentarer: