tisdag 13 april 2010

Min Skatt och tyllrosor...



God morgon!

Här kommer mitt alster för denna veckan... vi fortsätter på den underbara kollektionen från Making Memories och bilderna som min vän och fotograf har tagit!

Här har jag behållt den vita ramen runt bilderna istället för att skära bort den. Dekorerat med den söta volangspetesen och de fina rosorna med tyll. Så ljuva och läckra och som passar perfekt för dessa papper och bilder! De små rosorna har jag blingat lite med stickles. Sen har jag använt mitt nya favoritverktyg I-topen och klippt ut de söta djuren från ett annat papper i samma serie. Hattnålar och halvpärlor fick oxå komma med. Bakom volanspetsen har jag tagit ett ceriserosa organzaband och veckat. Journalingrutan hade jag i mina egna gömmor, lixom "prinsessemblemet" eller vad jag nu ska kalla det. Alfabet är thickers och tiny alphas.

Hoppas jag har kunnat inspirera er denna dag! Ha en fortstatt trevlig vecka med mycket scrap och pyssel! Fast det är klart, passa på att vara ute lite när vårsolen tittar fram oxå! ;)

Detaljbilder



Materiallista från MiMas
  • Ivory-färgad cardstock
  • Mönsterpapper från Making Memories PitterPatter
  • Halvpärlor från Inkido
  • Rosor med tyll
  • Minirosor
  • Stickles
  • Blad
  • Volangspets
  • Organzaband
  • I-top verktyg
  • I-top brads i tre storlekar
  • Tiny Alphas från Making Memories
  • Alfabet Thickers Fabric från American Crafts...
Kila nu in till butiken och hitta en massa fint! ♥

Inga kommentarer: