måndag 12 april 2010

sweet baby

Ännu en layout med underbart söta papper från "Making memories"-Pitterpatter.
Babysöta papper som passar perfekt till söta små babyfoton.
Denna gång letade jag fram ett foto på vår son och dotter.
Ett foto som vi tog strax efter att vi hade kommit hem ifrån BB med vår dotter.

Jag letade upp en stjärnbild på nätet som jag skrev ut i olika storlekar och använde som mall. Runt stjärnorna så chalkade jag med en distress ink dyna "Black soot". Rubiken "Sweet baby" kommer från ett av mönsterpapprena från making memories.

Bakom stjärnan satt jag fast en hattnål med en bit babyblå organzaband runt. En bingoruta och annat smått och gott från min gott och blandat låda samt lite häftklammrar här och där.

Bakom journalingutan lade jag ett underbart organzaband. Finns på MiMas. I mitten på journalingrutan skrev jag "Vår skatt" med hjälp av rubon bokstäver.

Material från MiMas:
*Cardstock
*Mönsterpapper "Making Memories" pitterpatter
*Organzaband babyblå
*Organzaband med spets
*hattnål
*Häftklammrar
*Distress Ink dyna Black soot
*Rubon bokstäver

Må så gott!
Glöm inte att anmäla er till MiMas scraträff i Hyllinge. Nu är det inte långt kvar.

DT//Jenny/e.j.m

1 kommentar:

A'laEmmeli sa...

Vilken vacker och lekfull layout! Lite komiskt att vi hade samma titel nästan... såg det nu precis!

Kram på dig! ♥