måndag 31 maj 2010

Goaste pappa

Ännu en layout med de underbara papprena från "Mixed sources" -The girl's paperie: On holiday.
Denna gång med ett foto på min kära man och vår dotter; Goaste pappa fick bli rubriken till denna layout.
Så här blev den:



Till bakgrundspapper valde jag ett himmelsblått cardstock som matchade färgerna i mönsterpappret. Jag byggde upp med det dubblesidiga mönsterpappret ovanpå ett vitt cardstock som jag klippte till med min mönstersax. Fotot fick en vit fotomatta och ciklarna fick tillsammans med de söta bruna blommorna rama in fotot.


På mönsterpappret fanns det cirklar med olika motiv i vintage stil. Dessa valde jag att trycka ut med hjälp av min cikelpunch.



Rubriken är gjord av små tiny alphabet från "Glitz" Red block C2822. Ett ark fullt med små söta bokstäver i klaröd färg med svart text.

Material från MiMas:

*Blå Cardstock
*Vit cardstock
*Mönsterpapper: "Mixed sources" -The girl's paperie: On holiday
*Blandade röda brads
*Bruna blommor
*Tiny Alphabet "Glitz" Red block C2822
*Dubbelhäftande tejp
*Glue dots
*pins
*pärlfloss
*rött organzaband

Nu väntar en ny arbetsdag och sedan skal jag hem till mitt scrapbord. Längtar!!!


Inga kommentarer: