tisdag 1 juni 2010

LO med många bilder


Hej på Er,

Tänkte visa en av mina "specialiteter" att få rum med så många bilder som möjligt på en layout men ändå kunna kalla det scrapbooking! ;) Jag har så svårt för att bara kunna välja ut en bra bild från ett tillfälle, jag vill helst ha med en hel bildserie och att scrappa en bild per layout blir måååånga layouter, så tycker det kan vara roligt att kombinera att göra både och.
Här har jag scrappat bilder från förrförra helgen på min vän Katja som va nere och hälsade på mig. Jag valde att behålla en liten vit kant runt om fotona. Jag valde den fina prickiga strukturen i Bazzills serie som bakgrund. Sen började jag pussla ihop bilderna tills jag blev nöjd. Här och där blev det några små hål och där klippte jag till bitar från den härliga serien av mönsterpapper jag fått i mitt DT-paket.

Överst ska jag till en border och stansade med Martha Stewarts kantstans doily lace, jag ritade en klammer på ett ljusgrönt papper och klippte ut för att skriva journaling på den. Sen sydde jag fast bordern och journalingpappret med min symaskin.

Därefter satte jag dit titeln med tiny alphas och thickers. Tyckte oxå att ett ljusrosa organzaband passade att vecka längs med högerkanten, där jag oxå satte dit en söt bladpin. En blomma från Prima som jag duttat stickles på fick pryda "bordern" Därefter tryckte jag ut lite passande ord till bilderna med min dymo. Duttade lite rosa pearlmaker. På spillbitarna har jag oxå satt söta små transparenta knappar.

Komplett Materiallista från MiMas
  • Enfärgad cardstock, dotted swiss
  • Mönstrade papper från The Girls Paperie - Paper Girl
  • Blomma från Prima
  • Kantstans Martha Stewart Doily Lace
  • Pearlmaker rosa
  • Thickers foam från American Craft
  • Tiny Alphas
  • Organzaband i ljusrosa
  • Pin
  • Knappar
Hoppas jag kunnat inspirera er till att göra layouter med några fler bilder. :)

Ha det så gott! ♥

6 kommentarer:

DT nettan sa...

Vad härlig den var, super att kunna använda så många bilder, det blir nästan som ett helt fotoalbum på ett ark.....
Kram

teolinda sa...

Snyggt!

jessicab sa...

Den var häftig.
//Jessica

sagapo sa...

ja, det blev ju hur fint som helst, med flera foton. Carita

A'laEmmeli sa...

Åååh tack så mycket för era värmande kommentarer! Va glad jag blir att ni gillar det! ♥

Petra sa...

Jättefin lo, detta får jag nog testa. Ofta använder man bara en eller två bilder. Tack för inspirationen.
//Petra