onsdag 16 juni 2010

Albus - 100% bus

 Basen är ett brunt Bazzil Cardstock tillsammans med mönster papper från Fancy Pants nya serie Rusted Sun. Jag har distressat kanterna med en edge scraper och sedan Distress Inkat dem med Walnut Stain.

Titeln är utskuren med min Silhouette och typsnittet heter Earwig Factory. Jag skar ut det i vitt cardstock som jag färgade in med Distress Ink i färgen Wild honey, en av mina nya favoriter. Därefter stämplade jag rutmönstret med en stämpel från herr Holtz egen serie i Staz on – Timber Brown.

Hittade en genomskinlig dymotejp och fäste den på en bit cardstock som jag färgat in med Distress Ink – Wild honey.

Blomman är utklippt från ett baksidan av mönsterpappret som är ett ark med journaling rutor, dessutom är den lackad med Glossy Accents

Pebbles från Prima och ”falsk söm” med en vit Jelly Roll penna.

Materiallista :
  • Brunt & vitt Cardstock
  • Mönsterpapper ur serien Rusted Sun från Fancy Pants.
  • Pepples från Prima
  • Ranger Glossy Accents
  • Vit Gelly Roll-penna
  • Distressink i färgen Wild Honey och Walnut Stain.
  • Staz On i färgen Timber Brown
  • Bakgrundsstämpel i Rutmönster - Finns liknande från Reprint i butiken.
Ja det var det, nu ska jag ut i solen igen!

Tack för titten!



1 kommentar:

jenny/e.j.m sa...

Vilken läcker rubrik. Så snyggt!

KRAAM
Jenny/e.j.m