måndag 21 juni 2010

Busigt kul

Här i Stockholm har vi haft det varmt och skönt nu i ett par veckor. Men i dag regnar det så vad passar inte bättre än att sitta och scrappa och surfa runt. I dag tänkte jag visa er en layout med häliga busiga foton på våra barn som gör grimarser framför kameran. Dessa tyckte jag passade bra till den härliga filmstripen som jag fick i mitt senaste DT paket.

Så här blev den:

Papprena kommer från "Fancy pants" Rusted Sun.Jag klippte papprena i remsor och lade bakom filmstripen.



Den söta blomrankan är andra halvan av en lång solrosranka som jag delade på för att det skulle räcka till två layouter. Jag knöt ett organzaband med swirls i benvita toner runt stjälken och sedan stack jag ned en hattnål i rosetten med ett hjärta på.


Dessa söta blommor har jag klippt ut från ett av papprena i samma serie som ovan. Böjde till kronbladen lite och limmade sedan fast dem. Bakom blommorna syns en tag som jag har klippt ut från ett stort 12" papper i samma serie.

Material från MiMas:

*Mönsterpapper "Fancy pants" Rusted Sun
*Organza band med swirls
*Filmstripe
*Halvpärlor Pearls från Kaisercraft
*dubbelhäftande tejp
*Häftklammrar

Detta var allt från mig i dag.
Förkyld som jag är skall jag nu passa på att med gott samvete scrappa vidare och kurera mig med halstabletter och the'

Må så gott!




Inga kommentarer: