söndag 20 juni 2010

Släktalbum med papper från YouDO


God kväll!

Har ju inte hunnit visa allt fint jag hann göra under vår DT-helg i Halmstad... denna layout finns nu i butiken till beskådan så ni kanske redan har hunnit se den...

I alla fall blev jag så glad när jag fick se det fina som Maria plockat till DT-paketet... härliga papper och dekorationer i passande "färger" som svart och vitt.

Eftersom jag tagit mig i kragen och framkallat en hel del foton från min farmor och farfars fotoalbum på min pappa och hans sida av släkten...

Eftersom det mönstrade pappret hade så härligt mönster och effekter med glitter och glans så ville jag få med så mycket som möjligt av det. Däremot gjorde jag en fotomatta av vit chalkad wellpapp och en svart smal av cardstock närmst fotot.

Maria visade mig hur man gjorde den superfina taggen med hjälp av distresser och stämplar, det gav mig mersmak och resulterade i ett köp av tillbehören... Jag använde mig av två olika typsnitt i titeln. Ett stilrent på mannens namn och ett i skrivstil till kvinnans (som är min farfars föräldrar). Jag sprayade mist på blommorna för att de skulle bli lite mer glimmriga och så fick jag till helt ljuvliga brads att sätta i blommorna som pistiller. Spetsen är från Inkido och i varannat hål i spetsen har jag satt så supersöta rosor med rosa i botten och till sist min favoritstans just nu - fjärilstansen från Martha Stewart...

Detaljbilder:


Allt ni ser på layouten finns att köpa på MiMas (förutom fotona) men så klart ska ni få en liten shoppinglista oxå! ;)

  • Mönstrat papper från YouDo
  • Blommor från Prima
  • Vit wellpapp
  • Svart Cardstock
  • Brads från Reprint
  • Spets från Inkido
  • Två olika typer av Thickers från American Craft
  •  Pin / hattnål
  • Fjärilspunch från Martha Stewart
  • Perfect pearls (blandat med vatten = glimmer mist)
  • Små kvistrosor
  • Chalk
  • Distresser
Taggen visar jag i nästa inlägg! ;)

Hoppas ni haft en superskön helg och får en bra vecka! ♥

Inga kommentarer: