tisdag 22 juni 2010

Tag med distresser


Hejsan!

Det går inte att undgå hur stor Tim Holtz är i scrapbookingvärlden och jag kan ärligt erkänna att jag inte riktigt förstått vad som är så speciellt med just honom... visserligen har han gjort många fiffiga saker i form av verktyg och material men eftersom jag inte är den där vintage/shabby-tjejen eller vad jag nu ska kalla det så har jag inte lagt krutet på att köpa alla hans saker. Min första grej från honom va nog en mask i for av en swirl som jag inte använt ännu eftersom jag sen kom på att det skulle fungera bäst med hjälp av distresser... nu har jag faktiskt efter att ha träffat mina härliga DT-kollegor och Maria och faktiskt börjat förstå hur bra hans grejer är...

Maria va gullig och visa mig hur man egentligen gör dessa tags som jag så länge hört talas om... det resulterade i denna som faktiskt blev väldigt fin för att vara första gången, tycker jag iaf...

Så nu har jag införkaffat mig i några härliga distressfärger och verktyget till...

Här har jag använt:
  • Distressdyna: Spun Sugar
  • Distressdyna: Victorian velvet
  • Distressdyna: Walnut stain
  • Clearstamp - swirls
  • Stämpel: Barometer/kompass (eller något)
  • Stämpel: Hjärta
Distressfärgerna och verktyg finns att köpa hos MiMas och ett stort urval av passande stämplar finns oxå där.

Inga kommentarer: